Kallion seudun Vihreät järjestää tapahtumia noin kerran kuussa. Järjestämme mm. keskustelutilaisuuksia, poliitikkotapaamisia, ekskursioita ja after workeja – meille saa myös mieluusti lähettää ehdotuksia ja uusia tapahtumaideoita!

Tulevista tapahtumista ja niiden sisällöstä tiedotetaan tarkemmin Kallion seudun Vihreiden Facebook-sivulla,  yhdistyksen sähköpostilistalla ja verkkosivuilla. Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Kallion Seudun Vihreiden ehdokkaat eduskuntavaaleissa 2023

Atte Harjanne

Kansanedustaja, DI ja kaupunginvaltuutettu. Ilmastonmuutoksen ja energiapolitiikan asiantuntija, talouden uudistaja ja turvallisuuspolitiikan edelläkävijä.

Mari Holopainen

Kansanedustaja, kauppatieteiden väitöskirjatutkija

Amanda Pasanen

Ympäristöpolitiikan asiantuntija, Filosofian maisteri (ympäristötieteet), Kaupunginvaltuutettu

Retta Vanhanen

Lääkäri, valtuustoryhmän puheenjohtaja

Ozan Yanar

Taloustieteen tutkija, kaupunginvaltuutettu

Kallion seudun Vihreiden hallitus 2022

Kallion seudun Vihreiden syyskokouksen valitsema hallitus vuodelle 2022 piti järjestäytymiskokouksensa tammikuussa.Yhdistystä vuonna 2022 puheenjohtaa Katja Klami, joka on pitkän linjan vihreä yhdistysaktiivi.

”On mahtavaa päästä tekemään yhteistyötä näin mahtavan hallituksen kanssa. Tämä vuosi on vaaliton vuosi, mutta 2022 laitetaan perustukset kuntoon kevään 2023 eduskuntavaaleja ajatellen. Nyt on aika kehittää toimintaamme ja panostaa mm. viestintään, jotta meillä on työvälineet kunnossa lähtiessämme vaalityöhön. Oma prioriteettini puheenjohtajana on omalla toiminnallani mahdollistaa hallituksen toiminta, sekä tuoda läpinäkyvyyttä hallitustyöhön jäsenistömme suuntaan”, Klami sanoo.

Hallitukseen kuuluvat myös varapuheenjohtaja ja tapahtumavastaava Eero Karisto, varapuheenjohtaja ja yhdistyksen kehittämistä koordinoiva Päivi Sihvola, jäsenvastaava ja taloudenhoitaja Arto Härkönen, sihteeri Aleksi Meriläinen sekä viestintätiimiläiset Veera Florica Rajala, Kati Lommi ja Anni Mylläri. Kari Silfverberg on hallituksen jäsen, joka auttaa mm. tapahtumien järjestämisessä.

”Vuosi 2022 on KasVin juhlavuosi, eli Kallion seudun Vihreät täyttää yhdistyksenä kesäkuussa 20 vuotta. Tämän ympärille tulemme rakentamaan niin viestintää kuin tapahtumiakin. Haluamme osallistaa jäseniämme mukaan toimintaan ja sen kehittämiseen. Kutsumme jäseniä mukaan hallituksen kokouksiin ja järjestämme muutamia teemakokouksia, joissa suunnittelemme yhdessä jäsenistön kanssa KasVin toimintaa”, Klami jatkaa tulevasta toimintavuodesta kertomista.

Tervetuloa mukaan toimintaan! Tulevista tapahtumista viestimme nettisivuilla ja yhdistyksen somekanavissa, Facebookissa ja Instagramissa.

Kallion seudun Vihreiden kuntavaaliehdokkaat 2021

Iris Flinkkilä
“Olen media-alan yrittäjä ja kulttuurihommien sekaduunari Kalliosta. Tärkeitä teemoja minulle ovat kulttuuri, yhdenvertaisuus, mielenterveys ja kaupunkiluonto. Tulevaisuuden Helsinki on kaupunki, jossa annetaan mahdollisuus toteuttaa itseään ja jossa yhdenvertaisuus on arvoista tärkein.”

Veera Florica Rajala
⁣“Olen juristi ja näkövammainen äiti Kalasatamasta. Haluan, että Helsinki olisi terveellinen ja turvallinen kaupunki kaikille. Meidän on panostettava kansanterveyteen niin pienillä kuin suurillakin teoilla!”

Atte Harjanne
“Diplomi-insinööri, kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu Kalliosta, tauolla ilmastonmuutostutkijan työstä. Ajan fiksumpaa, kestävästi kasvavaa kaupunkia ilmasto ja luonto huomioiden – tietysti rakentavalla otteella, tutkitun tiedon pohjalta.”

Mari Holopainen
“Olen kansanedustaja, valtuutettu ja kauppatieteilijä, päiväkoti-ikäisen ja koululaisen äiti. Olen ehdolla jatkaakseni työtäni lähiluonnon, koulutuksen sekä elinvoimaisen ja osallistavamman kaupungin puolesta. Visiossani tulevaisuuden Helsinki on maailman luontopääkaupunki ja ilmastotoimien suunnannäyttäjä.”

Riia Järvenpää
“Olen viestinnän asiantuntija ja tohtorikoulutettava Kalliosta. Teen avointa ja tietoon perustuvaa politiikkaa. Valtuustossa varmistan, että mielenterveyspalveluihin pääsee, ja että Helsinki tukee yrittäjiä: apua ravintoloille ja kulttuurille sekä uusia työpaikkoja kiertotaloudesta.”

Emma Kari
“Olen vihreä kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu Helsingistä, joka on puolustanut kouluja, tasa-arvoa ja metsiä politiikassa jo yli 10 vuoden ajan. Olen ympäristötieteen maisteri (FM), periksiantamaton luonnonsuojelija, inhimillisyyteen uskova feministi ja kolmen lapsen äiti.”

Otso Kivekäs
“Helsingin kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, digitalisaatiojohtaja, isä, pyöräilijä ja maailmanparantaja. Haluan Helsingin, johon kaikki ovat tervetulleita. Se tarkoittaa asuntoja, kouluja, työpaikkoja, raiteita, pyöräteitä, puistoja, hätämajoitusta, festivaaleja, yrityskiihdyttämöjä. Kaikille löytyy tilaa!”

Lukas Korpelainen
“Pyöräilevä kulttuurialan ammattilainen ja Vihreiden sosiaaliturvatyöryhmän puheenjohtaja Alppiharjusta. Haluan Helsingin, jossa kulttuuri kukoistaa, kaikilla on varaa asua ja luonto on lähellä. Unelmoin saavutettavista mielenterveyspalveluista ja hiilikasojen katoamisesta.”

Riikka Leinonen
“Yhdenvertainen, yksilöllinen, silti yhteisöllinen Helsinki! Luova generalisti. Rakastaa puistoja ja saavutettavia palveluja. Lievästi liikuntavammainen. Töissä eduskunnassa vihreän ja feministisen politiikan parissa. Maalaa paljon ja rustaa runoja Hittitaivaan tärviöt -duossa.”

Antti Möller
“Varavaltuutettu ja perheenisä Hermannista. Ympäristö- ja lupajaoston varapuheenjohtaja, kaupunkiympäristölautakunnan varajäsen. Kivinokkalaiset ry:n puheenjohtaja ja yksi Konepaja-liikkeen perustajista. Rakastan Helsinkiä ja haluan tehdä siitä kiinnostavamman, ekologisemman ja reilumman.”

Maria Nyqvist
“Minulle tärkeintä Helsingin kehittämisessä on laadukkaan ja tasa-arvoisen koulutuksen turvaaminen, alueellisen eriarvoistumisen ehkäiseminen, sekä ihmisten hyvinvoinnista huolehtiminen kaikissa elämän vaiheissa.”

Amanda Pasanen
“Olen varavaltuutettu ja Ympäristömuutoksen ja globaalin kestävyyden maisteriopiskelija Kalliosta. Haluan kaupunkipolitiikan kautta päästä ratkomaan sukupolvemme isoimpia haasteita: globaalia ilmastokriisiä ja luonnon monimuotoisuuden köyhtymistä.”

Reetta Vanhanen
“Olen lääkäri, kaupunginvaltuutettu ja vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Helsingistä. Työskentelen sairaalassa ja erikoistun anestesiologiaan ja tehohoitoon. Valtuustossa olen tehnyt hartiavoimin töitä ilmaston, mielenterveyden ja laadukkaiden terveyspalveluiden eteen.”

Kallion seudun Vihreät Hämeentie-juhlassa

Tilaisuus peruttu koronarajoitusten vuoksi. Tarkoituksena järjestää tilaisuus lähempänä vaaleja/verkossa. Pysy kuulolla! Miten asuinalueemme muuttuu ja kehittyy? Tervetuloa juhlistamaan Hämeentietä Kallion Seudun Vihreiden järjestämän maksuttoman kaavakävelyn merkeissä Kalliossa ja Hakaniemessä! Asiantuntijana kävelyllä toimii Vihreiden varavaltuutettu ja kaupunkisuunnittelun asiantuntija Mikko Särelä, jolle voi esittää kävelyn aikana kysymyksiä.

Kävelylle mahtuu mukaan 20 henkilöä. Ilmoittautumiset 13.11. klo 18 mennessä sähköpostitse max.toiviainen(ät)gmail.com.

Tapahtuma: https://www.facebook.com/events/3460911050635205/

Uusien Ilta etänä 29.10.2020 Atte Harjanteen ja Hanna Hannuksen kanssa

Ensimmäistä kertaa Kallion Seudun Vihreiden (KaSVi) historiassa Uusien ilta järjestetään etätapahtumana, torstaina 29.10. klo 17.30 alkaen. Mukaan pääsee siis vaikka kotisohvalta tai lenkkipolulta! Tapahtumaan osallistuminen ei sido mihinkään, ja osallistua voi vaikkei olisi Vihreän puolueen tai KaSVin jäsen.

Illan aikana Vihreiden kansanedustaja ja Helsingin kaupunginvaltuutettu Atte Harjanne kertoo kuntien ilmastoteoista ja ilmastonmuutoksen torjumisesta kunnissa. Lisäksi Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Hanna Hannus kertoo vaali- ja kampanjatunnelmista Helsingissä sekä siitä, miten tavallinen ihminen voi osallistua puolueen toimintaan sekä avaa kuntapäätöksenteon palikoita (lautakunnat, valtuusto jne.) Monipuoliselle keskustelulle ja kysymyksille on runsaasti aikaa. Mukana myös KaSVin hallituslaiset kertomassa puheenvuorojen jälkeen tarkemmin yhdistyksestä ja toiminnasta. Hallituslaiset kuuntelevat mielellään toiveita ja ideoita liittyen tulevaan toimintaan, joten nyt on hyvä hetki tulla mukaan ideoimaan ja juttelemaan kasvotusten.

Ilmoittauduthan etätapahtumaan yksityisviestillä KaSVille Facebookissa tai maililla kallionseudunvihreat (at) gmail.com, jotta saat tapahtuman Google Meet -linkin. Tapahtuman osallistumislinkin saa ainoastaan ilmoittautumalla. Ota siis mukava asento sohvalla, kaada lasiin lempijuomaasi ja liity mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan! TERVETULOA!

Kallion seudun Vihreiden sydän sykkii koko Helsingille toiminnan keskittyessä seuraaville alueille: Kallio, Vallila, Suvilahti, Alppila, Torkkelinmäki, Harju, Sörnäinen, Hakaniemi, Merihaka, Kalasatama, Siltasaari, Itä-Pasila ja Hermanni.

Kevätkokous 16.4.2019

Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous valitsi edustajat Helsingin Vihreiden kokouksiin vuodelle 2019, hyväksyi vuoden 2018 tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen ja nimesi yhdistyksen edustajat Porin puoluekokoukseen 15.-16.6.2019. Puoluekokouksessa valitaan mm. Vihreiden uusi puheenjohtaja, uusi puoluevaltuuskunta , -hallitus ja varapuheenjohtajat.